Een bestelling of artikel retourneren

Meld je retour aan op Blokker.nl

Om jouw online aankoop te retourneren mag je deze eerst online vooraanmelden. Dit doe je door de volgende stappen te doorlopen:

Met een Blokker account: Log in op jouw Mijn Blokker account en volg onderstaande stappen:

Ga naar Mijn bestellingen of naar Retourneren

Klik op bekijk naast de bestelling die je wil retourneren.

Klik op retourneren.

Selecteer het artikel welke je wil retourneren en geef de retourreden aan. 

Klik op bevestigen.

Nadat je het retourneren bevestigd hebt ontvang je verdere instructies waarin wij verder uitleggen wat de vervolgstappen zijn.

Heb je nog geen Mijn Blokker account? Gebruik dan deze link om je retour te kunnen vooraanmelden. Wordt je order niet herkend? Dan kan je zonder voorafgaande melding je product op eigen initiatief terugsturen naar ons retouradres: Blokker BV Antwoordnummer 14538 4190 ZX Geldermalsen met het retourformulier


Retourneer je Online aankoop in een van onze 400 winkels

Je kan je online aankoop ook ruilen of retourneren in één van onze winkels. Neem hiervoor je factuur mee. Je kan in onze winkels terecht wanneer het artikel:

• Niet door een van onze verkooppartners is geleverd.

• Minder heeft gekost dan €129,95

• Er niet gekozen is voor PayPal of AfterPay als betaalmethode

• Het niet om een artikel van een verkooppartner gaat.


Voldoet jouw retour niet aan bovenstaande voorwaarden, dan heb je alleen de mogelijkheid om te retourneren via een PostNL punt.


Waar moet je retourartikel aan voldoen:

Onze producten kunnen alleen worden geretourneerd met teruggave van het volledige aankoopbedrag als:

• Het artikel in nieuwstaat is.

• Je het artikel retourneert inclusief alle meegeleverde accessoires en onderdelen. 

• Je het artikel retourneert in de originele verpakking voor zover dit redelijkerwijs mogelijk is.

• Jouw bestelling niet langer dan 30 dagen geleden geplaatst is.

Voldoet jouw retour niet aan bovenstaande voorwaarden, dan heb je alleen de mogelijkheid om te retourneren via een PostNL punt.


Kan ik een artikel van een externe verkooppartner ook online vooraanmelden? 

Nee, dit is niet mogelijk. Artikelen van externe verkooppartners kunnen niet bij Blokker geretourneerd worden. Neem hiervoor contact op met de externe verkooppartner waarvan jij het artikel gekocht hebben. Zij helpen je graag verder. 


Retourneren/Ruilen externe verkooppartner

Heb je het artikel via Blokker.nl bij een externe verkooppartner gekocht, dan kan het artikel alleen worden teruggestuurd naar desbetreffende externe verkooppartner. Bekijk hier de contactgegevens van onze externe verkooppartners. Voor de meeste artikelen geldt dat je het gratis terug kan sturen naar de externe verkooppartner.


Voor grote en/of zware pakketten, waarvoor een ophaal afspraak gemaakt moet worden, kunnen eventueel retourkosten gerekend worden. Vraag vooraf bij de desbetreffende externe verkooppartner naar de eventuele kosten of voorwaarden. Bekijk hier de contactgegevens van onze externe verkooppartners.


Retouraanmelding annuleren

Het is niet mogelijk om een retouraanmelding te annuleren. Wil je het artikel toch wel hebben, bestel dan opnieuw. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.


Winkel aankoop ruilen of retourneren

Je kan je winkel aankoop ruilen of retourneren in elk van onze Blokker winkels. Ook als je een artikel bij een andere Blokker hebt gekocht. Neem hiervoor behalve het artikel ook je kassabon voor mee. 

Verder belangrijk:

•   Het artikel is in nieuwstaat

•   Je retourneert het artikel inclusief alle meegeleverde accessoires en onderdelen. 

•   Je brengt het artikel retour in de originele verpakking voor zover dit redelijkerwijs mogelijk is.


Moet het in dezelfde winkel als waar je het product gekocht hebt? Of mag het in elke Blokker winkel?


Wat is de retourtermijn?

Meldt binnen 30 dagen na aankoop je retour online bij ons aan. Na de 30 dagen aanmeld periode heb je nog maximaal 14 dagen om je retour daadwerkelijk naar ons te verzenden. 


Welke artikelen mag ik niet retourneren? 

Hygiëneproducten en makkelijk kopieerbare producten zoals vouchers, games, cd's, dvd's en software, waarvan de verzegeling is verbroken mogen niet geretourneerd worden. Deze artikelen kan je dan ook niet online vooraanmelden. 


Wat als ik een heel groot of zwaar artikel wil retourneren? 

Is het online aangeschafte product zwaarder dan 30 kilo en/of groter dan 175 x 78 x 55 centimeter? Dan laten wij het product gratis bij je ophalen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Zij plannen een afhaalafspraak voor je in bij PostNL