klantenservice
voor al je vragen
retourneren bij Blokker
binnen 30 dagen
- Gratis retourneren in de winkel, zonder aanmelden. Ook voor online bestellingen (behalve van verkooppartners of betaald met achteraf betalen). Zoek een winkel.
- Gratis retourneren per post: Meld je retour aan.
belangrijk om te weten over
retourneren bij Blokker
- Bekijk hier de retourvoorwaarden voor producten van verkooppartners. Deze kunnen niet worden geretourneerd in de winkel.
- Defect product? Ga dan naar onze garantiepagina voor meer informatie.
- Pakket zwaarder dan 30kg, of groter dan 176x78x58cm? Neem contact op met onze klantenservice: 088-9494800
vragen over
retourneren
Hoe kan ik mijn online aankoop retourneren?
Log in op je Blokker account, ga naar 'Mijn bestellingen' of 'Retourneren', en volg deze stappen:
- Log in met je Blokker account en ga naar 'Mijn bestellingen' of naar 'Retourneren'.
- Klik bij de betreffende bestelling op 'bekijk'.
- Selecteer 'retourneren'.
- Kies het artikel dat je wilt retourneren en geef de reden van retour aan.
- Klik op 'bevestigen'.
- Na bevestiging krijg je verdere instructies over de vervolgstappen voor het retourproces.
Als je geen Blokker-account hebt, klik dan hier voor het aanmelden van je retourproducten.
Kan ik mijn aankoop ook in de winkel retourneren?
Je kan je online aankoop ook ruilen of retourneren in één van onze winkels. Neem hiervoor je factuur mee. Je kan in onze winkels terecht wanneer het artikel:
• Niet door een van onze verkooppartners is geleverd.
• Minder heeft gekost dan €129,95
• Er niet gekozen is voor PayPal of AfterPay als betaalmethode
Voldoet jouw retour niet aan bovenstaande voorwaarden, dan heb je alleen de mogelijkheid om je producten naar ons terug te sturen.
Aan welke voorwaarden moet mijn retourartikel voldoen?
Het artikel moet in nieuwstaat zijn, met alle accessoires, in originele verpakking, en niet langer dan 30 dagen geleden besteld.
Wat als ik een product van een externe verkooppartner wil retourneren?
Retourneer rechtstreeks aan de betreffende partner. Gratis retourneren is meestal mogelijk, maar vraag vooraf bij de desbetreffende externe verkooppartner naar de eventuele kosten of voorwaarden.
Kan ik een product van een externe verkooppartner online aanmelden?
Nee, neem contact op met de betreffende partner voor retournering.
Kan ik een retouraanmelding annuleren?
Eenmaal aangemeld, kan dit niet geannuleerd worden. Als je van gedachten verandert, bestel het artikel opnieuw.
Wat is de termijn voor het retourneren van een artikel?
Meld je retour binnen 30 dagen na aankoop aan en verstuur deze vervolgens binnen 14 dagen na aanmelding.
Zijn er artikelen die ik niet kan retourneren?
Artikelen zoals hygiëneproducten, kunnen niet geretourneerd worden als de verzegeling is verbroken.
Wat moet ik doen als ik een groot of zwaar artikel wil retourneren?
Neem voor items zwaarder dan 30 kilo of groter dan 175 x 78 x 55 cm contact op met onze klantenservice. Dan regelen wij een gratis ophaalafspraak met de bezorger.
Wanneer en hoe krijg ik mijn geld terug na het retourneren?
Je ontvangt je geld binnen 14 dagen na retourontvangst. Bij het retourneren van de volledige bestelling, zal je ook de verzendkosten terugkrijgen. Bij betaling via Riverty zal de bestelling door ons worden geannuleerd bij Riverty.
Wat moet ik doen als ik een kapot product heb ontvangen?
Breng het binnen 30 dagen na bestelling met de factuur naar een Blokker winkel voor omruilen of garantie afhandeling. Na het verstrijken van 30 dagen gelden onze garantievoorwaarden.
Kan ik mijn oude apparaat inleveren?
Ja, bij aankoop van een nieuw elektrisch apparaat kun je je oude apparaat inleveren voor milieuvriendelijke recycling. Opties zijn:
• Inleveren bij een Blokker winkel. Zorg dat het apparaat schoon en leeg is.
• Meegeven aan de bezorger na overleg met onze klantenservice die een afspraak inplant.
• Afgeven bij een lokale milieustraat.
Wat zijn de voorwaarden voor het inleveren van oude apparaten?
• Het apparaat moet stevig verpakt zijn, leeg, schoon, en vrij van vloeistoffen en vetten. Klik hier voor verpakkingstips.
• Losse onderdelen moeten vastgezet zijn om schade tijdens transport te voorkomen.
• Het pakket mag maximaal 175×78×58 cm groot en 30 kilo zwaar zijn, ander kun je ze afgeven bij een lokale milieustraat.
• Ons retour adres is goed leesbaar op de bovenkant van het pakket. Vermeld bij ons adres op het pakket, in de linkerbovenhoek het bestelnummer van je nieuw bestelde product.
Kan ik het Europese modelformulier voor herroeping gebruiken?
Je kunt ook gebruik maken van het Europese modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is niet verplicht.