Bestellen bij externe verkooppartners

Een externe verkooppartner is een andere webwinkel, groothandel, retailer of fabrikant die producten verkoopt via de Blokker website. Dankzij onze externe verkooppartners is Blokker in staat om alle klanten een nog breder en dieper assortiment aan te bieden.


Contactgegevens van de externe verkooppartners

Voor vragen over de bezorging van je bestelling kun je contact opnemen met de klantenservice van de externe verkooppartner, want daar koop je uiteindelijk het product. Klik hier voor het overzicht van onze externe verkooppartners. Hier vind je de contactgegevens, retourvoorwaarden en Algemene Voorwaarden van alle externe verkooppartners. De contactgegevens van de externe verkooppartner staan ook op het betaaloverzicht wat je per e-mail van Blokker ontvangt.


Producten van externe verkooppartners herkennen

Bij elk product staat weergegeven of het wordt verkocht door Blokker of door een externe verkooppartner. Wanneer het product wordt aangeboden door een externe verkooppartner staat er 'Verkoop door […]' Als je op de naam van de externe verkooppartner klikt ga je naar de informatiepagina van deze externe verkooppartner.


Verkoopprijzen van externe verkooppartners

De getoonde verkoopprijzen van onze externe verkooppartners zijn altijd inclusief BTW en Er worden nooit aparte verzendkosten berekend voor producten van onze externe verkooppartners. Wanneer je producten van Blokker zelf bestelt kunnen er eventueel wel verzendkosten worden berekend omdat je producten apart worden verzonden. Deze verzendkosten zie je tijdens het afrekenen automatisch verschijnen.

De producten van onze externe verkooppartners zijn altijd uitgesloten van kortingsacties. De acties en promoties gelden alleen voor producten die aangeboden worden door Blokker zelf.


Afhalen in een Blokker winkel niet mogelijk

Het is helaas niet mogelijk om een product van een externe verkooppartner in een Blokker winkel te laten bezorgen. Ook als je een Blokker-product en een product van een externe verkooppartner bestelt is het helaas niet mogelijk om de bestelling als geheel in de winkel te laten afleveren. De website zal deze optie in dat geval ook niet tonen. Om je Blokker-product in een winkel te laten afleveren zou je een aparte bestelling kunnen plaatsen.


Betaling van producten van externe verkooppartners

De producten van externe verkooppartners kunnen eenvoudig worden besteld via de Blokker website. Je betaalt de bestelling bij onze externe verkooppartners gewoon aan Blokker en de levering van de producten wordt verzorgd door de externe verkooppartners. Je kunt bij de betaling gewoon kiezen voor één van onze betalingsmogelijkheden.


Factuur voor bestelling bijeen externe verkooppartner

Voor de bestelling van een product van een externe verkooppartner ontvang je geen factuur met een BTW specificatie. Blokker verstuurt na je bestelling een Betaaloverzicht naar het door jou opgegeven e-mailadres. In het Betaaloverzicht staat gespecificeerd welk product je bij welke partij hebt gekocht (Blokker of een externe verkooppartner). Als je wel graag een factuur met een BTW specificatie wilt ontvangen, vraag deze dan op bij desbetreffende externe verkooppartner.


Blokker en de Digital Services Act

De Digital Services Act (DSA) reguleert de verplichtingen van digitale diensten die optreden als tussenpersoon in de rol om consumenten te verbinden met goederen, diensten en informatie. Dit omvat onder andere online marktplaatsen zoals Blokker. De DSA biedt betere bescherming aan gebruikers en aan fundamentele rechten online, het stelt een krachtig transparantie- en verantwoordingskader voor onlineplatforms vast en biedt zo één enkel, uniform kader in de hele Europese Unie (EU).


Informatie over actieve maandgebruikers per 15 februari 2023

Op grond van artikel 24, lid 2, van de DSA zijn onlineplatforms verplicht om uiterlijk drie maanden na de inwerkingtreding van de DSA "informatie over de gemiddelde maandelijkse actieve ontvangers van de dienst" in de EU te publiceren. Dit is bedoeld om te bepalen of een online platform een "zeer groot online platform" (VLOP) is, dat gemiddeld ten minste 45 miljoen gebruikers per maand in de EU bereikt (d.w.z. 10% van de EU-bevolking vertegenwoordigt). Voor VLOP's gelden aanvullende eisen vanwege de rol die zij spelen bij de verspreiding van informatie in de hele EU.


We hebben de gemiddelde maandelijkse actieve ontvangers van onze marktplaatsservice in de EU berekend op basis van de periode van 1 juni 2022 tot 31 december 2022, in overeenstemming met overweging 77 van de DSA. Onze conclusie is dat gedurende deze periode het gemiddelde aantal maandelijkse actieve ontvangers van onze marktplaats in de EU ver onder de drempel van 45 miljoen gebruikers lag om als VLOP te kunnen worden aangemerkt.

We zullen het aantal gemiddelde maandelijkse actieve ontvangers van onze marktplaatsservice in de EU in de gaten houden en zullen later in 2023 bijgewerkte informatie publiceren, in overeenstemming met artikel 24, lid 2.


Artikel 24, lid 2, en andere bepalingen van de DSA bieden richtlijnen voor onlineplatformen bij het berekenen van het aantal 'gemiddelde maandelijkse actieve ontvangers van de dienst', inclusief de beperking van dit aantal tot ontvangers in de EU, exclusief bezoeken van geautomatiseerde bots en scrapers, en alleen unieke bezoeken tellen, d.w.z. meerdere bezoeken van dezelfde gebruiker aan verschillende sites of interfaces van hetzelfde platform slechts één keer per maand tellen.


Nog niet geholpen?

Klik hier om contact met ons op te nemen.