Terug naar klantenservice overzicht

Je aankoop retourneren aan een verkooppartner

  1. Zichttermijn van 30 dagen
    De zichttermijn is de periode waarin een klant geacht wordt te controleren of de aankoop compleet, intact en naar wens is. Voor artikelen van externe verkopers geldt hiervoor een termijn van 30 dagen, vergelijkbaar met Blokker.
  2. Hoe stuur ik mijn pakketje terug?
    Het retouradres, de werkwijze en de retourkosten verschillen per externe verkooppartner. In het toegezonden pakket of in de e-mailbevestiging vanuit de externe verkooppartner zijn retourinstructies meegestuurd. Met behulp van deze instructies kun je zien hoe je het pakketje terug kunt sturen naar de verkooppartner.
    Op Blokker.nl worden ook de retourinstructies vermeld per externe verkooppartner. Klik hier voor het overzicht van onze externe verkooppartners met daarbij hun klantenservicegegevens en algemene voorwaarden.
    Je kunt natuurlijk ook altijd contact opnemen met de klantenservice van de verkooppartner om de retourinstructies aan te vragen.
  3. Retourkosten
    Voor de meeste artikelen geldt dat je het product gratis terug kunt sturen naar de externe verkooppartner. Voor pakketten waarvoor een ophaalafspraak gemaakt moet worden of producten die extreem zwaar of groot zijn kunnen retourkosten gerekend worden. Vraag vooraf naar de eventuele kosten bij de desbetreffende externe verkooppartner.
    Klik hier voor het overzicht van onze externe verkooppartners met hun klantenservicegegevens en algemene voorwaarden.
  4. Terugbetaling
    Je kunt het pakket terugsturen naar de externe verkooppartner volgens de retourinstructies die zij verstrekken. De externe verkooppartner bevestigt de retourontvangst aan Blokker. Deze retourmelding van de verkooppartner aan Blokker zet de terugbetaling van het aankoopbedrag automatisch in werking.
    Als je betaald hebt met Afterpay vervalt automatisch de openstaande rekening.
    Heb je 5 dagen na het terugsturen nog geen bericht van ons gehad? Neem dan contact op met de klantenservice van de externe verkooppartner.
    Is er na 14 dagen nadat je retourbevestiging hebt gekregen nog geen geld door ons teruggestort? Neem dan contact op met de Afdeling Klantenservice van Blokker op werkdagen van 9:00 uur tot 17:00 uur via telefoonnummer 088 - 9494800.
  5. Terugbrengen in een Blokker winkel
    Het terugbrengen van een artikel van een externe verkooppartner kan helaas niet in één van onze Blokker winkels. Deze pakketjes kunnen alleen per post of via een ophaalafspraak teruggestuurd worden.
  6. Herroeping
    Je hebt het recht om binnen een termijn van in ieder geval 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jouw aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je de externe verkoper via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

    Als je de overeenkomst herroept, ontvangt je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat de externe verkoper op de hoogte is gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zal er voor een terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot de externe verkoper de goederen heeft teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan de externe verkoper hebt medegedeeld, aan hen terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen dat het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.