Retourvoorwaarden

Retourneren via één van de 3000 locaties:

Om jouw online aankoop te retourneren mag je deze eerst online vooraanmelden. Dit doe je door de volgende stappen te doorlopen:


1. Ga naar via jouw Mijn Blokker account naar ‘Mijn bestellingen’ of ‘Retourneren’. 

2. Klik op ‘bekijk’ naast de bestelling die je wil retourneren.

3. Klik op ‘retourneren’.

4. Selecteer het artikel welke je wil retourneren en geef de retourreden aan. 

5. Klik op ‘bevestigen’

6. Nadat je het retourneren bevestigd hebt ontvang je verdere instructies waarin wij verder uitleggen wat de vervolgstappen zijn.


Heb je nog geen Mijn Blokker account? Gebruik dan deze link om je retour te kunnen vooraanmelden.


Belangrijk: Onze producten kunnen alleen geretourneerd worden met teruggave van het volledige aankoopbedrag als deze niet gebruikt zijn en compleet inclusief accessoires worden geretourneerd. De producten dienen, als redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakkingen te worden geretourneerd.

Het is niet mogelijk om een retournering te annuleren. Wil je het artikel toch wel hebben, bestel dan opnieuw. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.


Wat is de retourtermijn?

Meldt binnen 30 dagen na aankoop je retour online bij ons aan. Na de 30 dagen aanmeld periode heb je nog maximaal 14 dagen om je retour daadwerkelijk naar ons te verzenden. 


Kan ik een artikel van een externe verkooppartner ook online vooraanmelden? 

Nee, dit is niet mogelijk. Artikelen van externe verkooppartners kunnen niet bij Blokker geretourneerd worden. Neem hiervoor contact op met de externe verkooppartner waarvan jij het artikel gekocht hebt. Zij helpen je graag verder. 


Welke artikelen mag ik niet retourneren? 

Hygiëneproducten en makkelijk kopieerbare producten zoals vouchers, games, cd's, dvd's en software, waarvan de verzegeling is verbroken mogen niet geretourneerd worden. Deze artikelen kan je dan ook niet online vooraanmelden. 


Wat als ik een heel groot of zwaar artikel wil retourneren? 

Is het online aangeschafte product zwaarder dan 30 kilo en/of groter dan 175 x 78 x 55 centimeter? Dan laten wij het product gratis bij je ophalen. Meld wel eerst je retour aan en neem dan contact op met onze klantenservice. Zij plannen een afhaalafspraak voor je in bij PostNL 


Online aankoop retourneren 

Wil je jouw aankoop retourneren, dan kan je dit doen door het artikel retour te sturen via één van de PostNL locaties. Hoe dit werkt vind je hier. Je kan je online aankoop ook ruilen of retourneren in één van onze winkels. Neem hiervoor je factuur mee. Je kan in onze winkels terecht wanneer het artikel:


• Minder heeft gekost dan €129,95

• Er niet gekozen is voor PayPal of AfterPay als betaalmethode

• Het niet om een artikel van een verkooppartner gaat.


Voldoet jouw retour niet aan bovenstaande voorwaarden, dan heb je alleen de mogelijkheid om te retourneren via een PostNL punt.

Hoe je dit doet, vind je hier.


Winkel aankoop ruilen of retourneren

Je kan je aankoop ruilen of retourneren in de winkel. Neem hiervoor behalve het artikel ook je kassabon voor mee. 

•     Het artikel is in nieuwstaat

•     Je retourneert het artikel inclusief alle meegeleverde accessoires en onderdelen. 

•     Je brengt het artikel retour in de originele verpakking voor zover dit redelijkerwijs mogelijk is.

•     Jouw aankoop is niet langer geleden geplaatst dan 30 dagen.


Retourneren/Ruilen externe verkooppartner


Heb je het artikel via Blokker.nl bij een externe verkooppartner gekocht, dan kan het artikel alleen worden teruggestuurd naar desbetreffende externe verkooppartner. Bekijk hier de contactgegevens van onze externe verkooppartners. Voor de meeste artikelen geldt dat je het gratis terug kan sturen naar de externe verkooppartner.


Voor grote en/of zware pakketten, waarvoor een ophaal afspraak gemaakt moet worden, kunnen eventueel retourkosten gerekend worden. Vraag vooraf bij de desbetreffende externe verkooppartner naar de eventuele kosten of voorwaarden. Bekijk hier de contactgegevens van onze externe verkooppartners.