Retourneren of ruilen van je online aankoop via PostNL

Ruilen of Retourneren via één van de 3000 PostNL-locaties:

  • Wij verzoeken je om de online aankoop retour te sturen met behulp van het retourformulier. Dit formulier heb je ook van ons gelijktijdig met de orderbevestiging per mail ontvangen. Hierop staat stap voor stap aangegeven hoe het retourneren werkt. Online aankopen kunnen binnen 100 dagen na ontvangst retour worden gestuurd met behulp van dit retourformulier. Je kan ook eerst binnen 100 dagen na ontvangst aan ons melden dat je van de aankoop af wenst te zien. Vervolgens heb je nogmaals 14 dagen om de producten daadwerkelijk terug te sturen. Uiteraard kan je de producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten wel voor jouw eigen rekening.
  • Heb je het artikel via Blokker.nl bij een externe verkooppartner gekocht, dan kan het artikel alleen worden teruggestuurd naar desbetreffende externe verkooppartner. Bekijk hier de contactgegevens van onze externe verkooppartners.
  • Als het online aangeschafte product zwaarder is dan 30 kilo en/of groter dan 175 x 78 x 55 centimeter dan komen wij het product gratis bij je ophalen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice om een afhaalafspraak in te plannen. Retourneren kan via één van de 3000 PostNL locaties zowel online retourneren als winkel retouren.
  • Je kan ook zonder voorafgaande melding je product op eigen initiatief terugsturen naar ons retouradres: Blokker BV Antwoordnummer 14538 4190 ZX Geldermalsen. De eventuele kosten daarvoor zijn dan voor jouw eigen rekening.
  • Hygiëneproducten en makkelijk kopieerbare producten zoals games, cd's, dvd's en software, waarvan de verzegeling is verbroken mogen niet geretourneerd worden.

Belangrijk: Onze producten kunnen alleen geretourneerd of geruild worden met teruggave van het volledige aankoopbedrag als deze niet gebruikt zijn en compleet inclusief accessoires worden geretourneerd. De producten dienen, als redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakkingen te worden geretourneerd.

Het is niet mogelijk om een retournering te annuleren. Wil je het artikel toch wel hebben, bestel dan opnieuw. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.


Online aankoop ruilen of retourneren

Wil je jouw online aankoop ruilen of retourneren dan kan je dit doen door het artikel retour te sturen via één van de PostNL locaties. Hoe dit werkt vind je hier. Je kan je online aankoop ook ruilen of retourneren in één van onze winkels. Je kan in onze winkels terecht wanneer het artikel:

  • Minder heeft gekost dan €129,95
  • Er niet gekozen is voor PayPal of AfterPay als betaalmethode
  • Het niet om een artikel van een verkooppartner gaat.

Voldoet jouw retour niet aan een van de bovenstaande voorwaarden, dan heb je alleen de mogelijkheid om te retourneren via een PostNL punt.


Belangrijk:

  • Onze producten kunnen alleen geretourneerd of geruild worden met teruggave van het volledige aankoopbedrag als deze niet gebruikt zijn en compleet inclusief accessoires worden geretourneerd. De producten dienen, als redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakkingen te worden geretourneerd.
  • Het is niet mogelijk om een retournering te annuleren. Wil je het artikel toch wel hebben, bestel dan opnieuw. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.


Retourneren/Ruilen externe verkooppartner

Heb je het artikel via Blokker.nl bij een externe verkooppartner gekocht, dan kan het artikel alleen worden teruggestuurd naar desbetreffende externe verkooppartner. Bekijk hier de contactgegevens van onze externe verkooppartners. Voor de meeste artikelen geldt dat je het gratis terug kan sturen naar de externe verkooppartner.

 

Voor grote en/of zware pakketten, waarvoor een ophaal afspraak gemaakt moet worden, kunnen eventueel retourkosten gerekend worden. Vraag vooraf bij de desbetreffende externe verkooppartner naar de eventuele kosten of voorwaarden. Bekijk hier de contactgegevens van onze externe verkooppartners.


Winkel aankoop ruilen of retourneren

Je kan je aankoop retourneren in de winkel. Neem hiervoor behalve het artikel ook je kassabon voor mee. 

  • Je hebt het artikel niet gebruikt.
  • Je retourneert het artikel inclusief alle meegeleverde accessoires en onderdelen. 
  • Je brengt het artikel retour in de originele verpakking voor zover dit redelijkerwijs mogelijk is.
  • Jouw aankoop is niet langer geleden geplaatst dan 30 dagen.