Retourvoorwaarden

Ruilen of Retourneren via één van de 3000 PostNL-locaties:

  • Wij verzoeken je om de online aankoop retour te sturen met behulp van het retourformulier. Dit formulier heb je ook van ons gelijktijdig met de orderbevestiging per mail ontvangen. Hierop staat stap voor stap aangegeven hoe het retourneren werkt. Online aankopen kunnen binnen 100 dagen na ontvangst retour worden gestuurd met behulp van dit retourformulier. Je kan ook eerst binnen 100 dagen na ontvangst aan ons melden dat je van de aankoop af wenst te zien. Vervolgens heb je nogmaals 14 dagen om de producten daadwerkelijk terug te sturen. Uiteraard kan je de producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten wel voor jouw eigen rekening.
  • Heb je het artikel via Blokker.nl bij een externe verkooppartner gekocht, dan kan het artikel alleen worden teruggestuurd naar desbetreffende externe verkooppartner. Bekijk hier de contactgegevens van onze externe verkooppartners.
  • Als het online aangeschafte product zwaarder is dan 30 kilo en/of groter dan 175 x 78 x 55 centimeter dan komen wij het product gratis bij je ophalen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice om een afhaalafspraak in te plannen. Retourneren kan via één van de 3000 PostNL locaties zowel online retourneren als winkel retouren.
  • Je kan ook zonder voorafgaande melding je product op eigen initiatief terugsturen naar ons retouradres: Blokker BV Antwoordnummer 14538 4190 ZX Geldermalsen. De eventuele kosten daarvoor zijn dan voor jouw eigen rekening.
  • Hygiëneproducten en makkelijk kopieerbare producten zoals games, cd's, dvd's en software, waarvan de verzegeling is verbroken mogen niet geretourneerd worden.

Belangrijk: Onze producten kunnen alleen geretourneerd of geruild worden met teruggave van het volledige aankoopbedrag als deze niet gebruikt zijn en compleet inclusief accessoires worden geretourneerd. De producten dienen, als redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakkingen te worden geretourneerd.

Het is niet mogelijk om een retournering te annuleren. Wil je het artikel toch wel hebben, bestel dan opnieuw. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.


Online aankoop ruilen of retourneren in de winkel

Vanwege de huidige Corona maatregelen is het niet mogelijk om jouw aankoop te ruilen of te retourneren in een van onze winkels. Wil je jouw aankoop ruilen of retourneren, dan dien je dit te doen door het artikel retour te sturen via een van de PostNL locaties. Hoe dit werkt vind je hier.


Belangrijk:

  • Onze producten kunnen alleen geretourneerd of geruild worden met teruggave van het volledige aankoopbedrag als deze niet gebruikt zijn en compleet inclusief accessoires worden geretourneerd. De producten dienen, als redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakkingen te worden geretourneerd.
  • Het is niet mogelijk om een retournering te annuleren. Wil je het artikel toch wel hebben, bestel dan opnieuw. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Retourneren/Ruilen externe verkooppartner

Heb je het artikel via Blokker.nl bij een externe verkooppartner gekocht, dan kan het artikel alleen worden teruggestuurd naar desbetreffende externe verkooppartner. Bekijk hier de contactgegevens van onze externe verkooppartners. Voor de meeste artikelen geldt dat je het gratis terug kan sturen naar de externe verkooppartner.

 

Voor grote en/of zware pakketten, waarvoor een ophaal afspraak gemaakt moet worden, kunnen eventueel retourkosten gerekend worden. Vraag vooraf bij de desbetreffende externe verkooppartner naar de eventuele kosten of voorwaarden. Bekijk hier de contactgegevens van onze externe verkooppartners.



Retourneren/Ruilen winkel aankoop

Op dit moment is het vanwege de Corona maatregelen niet mogelijk om jouw winkelaankoop te ruilen of te retourneren. Zodra de winkels weer volledig open mogen, kun je hiervoor weer bij ons terecht. De periode dat de winkels gesloten zijn geweest, wordt niet meegenomen in de zichttermijn.


Let op: vanaf 10 februari zijn onze winkels afhaalpunten voor online- en Bellen & Bestellen bestellingen. Artikelen retourneren is dan nog steeds niet toegestaan. Dit kan weer wanneer de winkels volledig als winkel geopend mogen worden. 


Nog niet geholpen?

Klik hier om contact met ons op te nemen.